22 November.

Jag säger bara OJ va skönt det var att få lägga sig nerbäddad i sängen, efter en dag med städning, städning och åter städning. Fattar verkligen inte hur man kan städa så mycket på en söndag, som är världens slappigaste dag. Men men vi kände bara för att fräscha upp lägenheten en aning, även fast den inte ser skitig ut så är det verkligen snuskigt när man upptäcker hur dammigt det är på vissa ställen, ibland när man drar med trasjäveln så kan det bli alldeles svart, och jag har filosoferat litegrann kring det, om det möjligen kan vara avgaser som lägger sig på fönsterbrädan, mycket ohälsosamt eftersom jag ligger och sover alldeles där med fönstret öppet. Iaf så höll vi på och städade i ungefär sådär 5 timmar. Man tänkte först att jaja, ja plockar väl undan lite saker i lådorna , men i nästa sekund var man igång med nåt annat, till och med diskade vi dom där grejerna som sitter i fläkten, alldeles fett blir det, kan ha handskats med trevligare saker än det. Men men, nu är de ju bara så att nu speglar man sig i golvet för här är det skinande rent :D

Efter 5 timmars städning bänkade vi oss framför datorn och skulle se på Robinson som började i lördags, mycket dåligt gick det för de laggade exakt hela tiden, så vi klickade oss in på tv4 istället för att se några avsnitt av Paradise Hotel, det är ett trevligt program att titta på men jag undrar egentligen vad det är för slags folk som ens vill ställa upp i det. Jag skäms till och med bara av att titta på dom. Jaja det finns människor till allt.

Kanske skulle berätta lite om helgen, fredagen jobbade jag till halv åtta och sen drog vi hem o softade, träffade Sebastian Scharnke på Karl Johan, väldigt oväntat och ganska chockad blev jag. Det var ju inte så att jag var förberedd påt men det var trevligt, lördagen var väl planerad att vi skulle käka tacos tillsammans med Hudiksvallstjejorna Johanna och Anna, vilket vi också gjorde och samtidigt som vi käkade hade vi TheVoice på radion som hade skönaste musiken vilket ledde till att vi var ooootroligt sugna att gå ut och skaka våra rumpor. Riktigt taggad var jag och det är sån härlig känsla då. Det som var sääämst den kvällen var att jag hade glömt mina partydojjor hemma i Sverige, så jag skulle få låna ett par lila jättefina skor av Johanna men trot eller ej så var dom typ en centimeter för stora. Så det sket sig ju totally. Men det var bara o ta dom svarta stövlarna och se glad ut. Var absolut inget att göra åt. Shit vilka problem man kan ha. Tänk att det finns folk som inte ens äger ett par dojjer. Man har det ju för bra för att va sant....

Väl inne på dansgolvet på Yatsi så blir jag typ förföljd av en upptagen kille som redan hade flickvän och sa till andra killar att jag var hans flickvän, herregud vilket mongo alltså .. iaf så var det en annan kille som skulle hjälpa mig att få bort han, så han kramade om mig men då drämde den där jävla puckot till den där killen så de blev en massa tjaffs, så vakterna skickade ut båda två. Och lika bra var det. Sen när dom stängde så ville vi absolut inte gå hem, vi var ju fortfarande så jävla taggade och inte det minsta trött, men vi träffade bara dryga människor på vägen så Anna och jag hade en liten efterfest på Mcdonalds, några pommes skadar ju ej! Sen vinglade vi hem klockan halv fem på morningen i världens spöregn! Lagom glad var jag då. Sen sov jag som en gud alltså, hur dom nu sover, men jag tror inte jag rörde mig en millimeter tills jag vaknade av att det var öken i munnen. Så jäkla jobbigt när man känner att man inte orkar sträcka sig efter vattenglaset för att man är så trött.  Ett till I-landsproblem. Men jag tror att många är beredda att hålla med mig där.

Imorgon måndag, är jag ledig och ska sova riktig länge har jag planer på. För att sedan vakna upp och hoppas att solen skiner, men det kan jag nog redan glömma. Men jag ska försöka ta tag lite i mitt liv och söka lite jobb, känner att dom timmar jag har på Åhléns är på TOK för lite, men ja tycker det är jäkligt glest med jobb. Om man jämför med hur det var förut. Men jag ska nog försöka söka jobb som undersköterska på något sjukhus här i närheten, om dom ens har sjukhus här, har inte sett spår av ett enda. ;P

Och snart är det ju dags att börja köpa julklappar, det är ju synd att jag är så fattig, för jag kommer inte kunna köpa några klappar värda tusen spänn eller så. Det är ju synd att man flyttar te Norge för att tjäna pengar, så är jag fattigare nu än när jag bodde hemma, det är ju sanslöst. GE mig ett jobb! det är vad jag önskar mig i julklapp mina kära! Ska nog försöka pallra mig upp till Karl Johan imorgon för det känns som jag borde kolla ut vad jag ska köpa till vår lilla julafton vi ska ha med Johanna och Anna, det är fan inte lätt kan jag tala om.

Näääää nu är snart skrivkrampen här så det är väl bäst att tacka för mig, ADJÖ!



Kommentarer
Postat av: Madde

Hörru nu väntar vi på en blogg att läsa ;) va ju ett tag sen du skrev här :P

Ps. Bebben hälsar till Faster :)

Kram

2010-02-18 @ 09:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0